تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/12 - 08:14
کد خبر: 506580

نگاهی بر بازتاب‌های بین‌المللی نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا؛

ارج ایستادگی/ انعکاس جهانی نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا

ارج ایستادگی/ انعکاس جهانی نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا

نامه رهبر معظم وحکیم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آگاه آمریکایی که درصحنه حمایت از فلسطین و مردم غزه به‌پا خاسته‌اند، بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشته و از آن به‌عنوان یک سند خاص و تاریخی یاد شده است. حتی رسانه‌های دشمن نیز نتوانسته‌اند اهمیت این نامه و نگارش آن در برهه زمانی حساس و سرنوشت‌ساز کنونی را کتمان کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کشتار مردم فلسطین و عدم اجازه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه موجب شد تا سیل اعتراضات در تمامی کشورهای جهان دامنه‌دار و جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم فلسطین به تیتر نخست رسانه‌های جهانی تبدیل شده و ملت‌های آزاده اقصی نقاط جهان به دادخواهی علیه کودک‌کشی رژیم جعلی اسرائیل به‌پا خیزند.

دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این قیام گسترده با وجود سرکوب شدید نیروهای پلیس، مرزهای جغرافیایی را درنوردید و پرچم فلسطین دردانشگاه‌های مختلف به اهتزاز در آمد و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر دنیا، داد آزادی ملت فلسطین از یوغ صهیونیست‌ها را سر‌دادند تا این‌که تظاهرات گسترده دانشجویان آمریکایی علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه -که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد - جان تازه‌ای به این مبارزات داده و معادلات را عوض کرد زیرا در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های دیگر آمریکا وکشورهای اروپایی رسیدوموج این اعتراضات، تغییراتی رادرتصمیمات سیاستمداران ایجادو نگاه عمومی به اشغالگران فلسطین را تا حدی دگرگون کرد به نحوی که شاهد بودیم برخی‌ کشورهای اروپایی، اقدام به رسمیت دادن به کشور مستقل فلسطین کردند و دادگاه لاهه نیز بر جنایتکار بودن نتانیاهو صحه گذاشت و موجب خشم جنگ‌افروزان از این رأی شد.

همه این تحولات در حالی صورت گرفت که صهیونیست‌ها می‌خواستند با بهره‌برداری از هولوکاست، همچون دهه‌های گذشته خدعه‌ای را برای همراهی و همدلی افکار عمومی به ویژه ملت‌های غربی فراهم کرده و مجوزی را برای تداوم جنایات‌شان داشته باشند اما خیزش جهانی دانشجویان این فرصت را از آنان سلب کرده و صراحتا نشان داد که تلاش‌های انقلاب اسلامی در نشان دادن وجهه وحشیانه صهیونیست‌ها و ملت مظلوم فلسطین به بار نشسته است وانقلابی عظیم علیه صهیونیست‌ها درحال وقوع است؛ تحولی که خشونت گارد ریاست جمهوری آمریکا نیز نتوانست این موج را سرکوب کندودنیا شاهد تداوم جبهه مقاومت تا قلب آمریکا است.

رهبر معظم انقلاب درهمین رابطه نامه مهمی راخطاب به دانشجویان حامی فلسطین آمریکایی منتشر وضمن تمجیداز آنها فرموده‌اند: این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است.

جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.  انتشار این نامه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف منطقه‌ای و جهان داشت و کاربران انگلیسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی با انتشار بخش‌هایی از نامه مهم رهبر انقلاب به بیان نظرات خود در این خصوص پرداخته و از آن استقبال کردند.

البته واکنش‌ها از سطح عمومی فراتر رفته و برخی‌ شخصیت‌ها و سیاستمداران آمریکایی نیز‌ واکنش منفی به این نامه نشان داده‌اند که رهبر انقلاب به درستی دست روی این نقطه گذاشته‌اند زیرا باعث شده است تا آنها دوباره به نقد مواضع رهبری و حمایت دانشجویان از این سخنان بحق بپردازند.وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز نخستین رسانه آمریکایی بود که با انتشار این خبر، بخش‌هایی از آن را بازتاب داده و نوشته است: «رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی ایران آیت‌ا... سید علی خامنه‌ای از دانشجویانی که علیه جنگ حماس-اسرائیل اعتراض کرده‌اند، تمجید کرده و آنها را بابت ایستادن «در سمت درست تاریخ» تحسین کرده است.»

آمریکا؛ شریک جرم صهیونیست‌ها

رهبر انقلاب در این نامه برای چندمین بار متذکر شدند که جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی با چراغ سبز آمریکاست. منابع و گزارش‌های موجود، موید این حمایت بی‌قید و شرط است؛ تداوم حمایت‌های راهبردی از رژیم صهیونیستی در عین تلاش برای مدیریت رویکردهای آن، تقریبا در تمام دولت‌های آمریکا وجود داشته ‌است به نحوی که روابط دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی وابسته به تحولات نیست و کمتر دچار نوسان شده است و این اتحاد راهبردی با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان اولین دولت آغاز و تا امروز ادامه دارد تا جایی که بایدن صراحتا اعلام کرد: «اگر اسرائیل وجود نداشت برای تشکیل آن اقدام می‌کردیم.» از نگاه ناظران، نفوذ و حضور فعال یهودی‌ها همچون لابی قدرتمند «آیپک» در ساختار قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی‌ها در آمریکا باعث این حمایت دائمی و بی‌چون‌وچرای واشنگتن از رژیم صهیونیستی شده ‌است.

از طرف دیگر، از منظر دولتمردان آمریکایی، این رژیم از نقش حیاتی برای تأمین منافع آمریکا برخوردار است و در سیاست خارجی آمریکا به عنوان متحدی قابل اعتماد عمل می‌کند. این حمایت‌ها تا جایی تداوم یافته است که صهیونیست‌ها به مدد آن به بزرگ‌ترین جنایتکاران تاریخ تبدیل شده‌اند و هیچ نهاد حقوق بشری مانع جنایات آنها نمی‌شود.

موضوع حائز اهمیتی که در این نامه مهم به آن اشاره شده تحریف جای شهید و جلاد است؛ به گواه تاریخ بیش از ۷۰ سال از جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و رسانه‌های جهانی با سانسوری هدفمند مانع افشای جنایاتی متعدد علیه این ملت مظلوم و مقتدر در کشتار «دیر‌یاسین»، جنایت «کفر‌قاسم»، جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، قتل عام در مسجد ابراهیمی‌(ع) الخلیل و جنگ‌های متعددی که بین آنها و صهیونیست‌ها در گرفته‌، شده‌اند و این همسویی رسانه‌های صهیونیستی با متجاوزان تا جایی تداوم یافته که صاحبان اصلی سرزمین زیتون که از امنیت و حقوق واقعی خود دفاع می‌کنند تروریست نام گرفته‌اند اما حوادث پس از طوفان‌الاقصی و اخبار و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، با افشای واقعیت‌های موجود، نقاب از چهره کریه اسرائیل جنایتکار و همدست آن آمریکا انداخت و ان‌شاءا... این مقاومت و حمایت تا پیروزی ملت فلسطین بر صهیونیست‌ها و نابودی این غده سرطانی ادامه می‌یابد. 

ایستادگی شما را ارج می‌نهم

متن نامه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

این نامه را به جوانانی می‌نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه برانگیخته است.جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده‌ آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شماست. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید.

شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشار بی‌رحمانه‌ دولت‌تان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

جبهه‌ بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال‌هاست مبارزه می‌کند. هدف این مبارزه، توقف ظلم آشکاری است که یک شبکه تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال‌ها پیش بر ملت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ رفتار به‌شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملتی متشکل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را به‌تدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.

بزرگ‌ترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات متحده‌ آمریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیرقابل‌بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.

رژیم صهیونیست از روز اول، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به‌کارگرفت و بی‌اعتنا به همه‌ ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود.

دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات‌متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد ریاکارانه است.

«جبهه‌ مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ آنهاست، این مقاومت انسانی و شجاعانه را تروریسم معرفی کردند! آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیست از خود دفاع می‌کند، تروریست است؟

و آیا کمک انسانی به این ملت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به‌شمار می‌رود؟سردمداران سلطه قهرآمیز جهانی، حتی به مفاهیم بشری هم رحم نمی‌کنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود می‌کنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کند، «تروریست» می‌نامند!من می‌خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ حساس غرب‌آسیاست.

بسیاری از وجدان‌ها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکارشدن است. جبهه‌ مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق‌خوردن است.به‌جز شما دانشجویان ده‌ها دانشگاه در ایالات‌متحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به‌پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ مهم و اثرگذاری است.

این می‌تواند در قبال شدت عمل پلیسی دولت و فشارهایی که بر شما وارد می‌کنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی می‌کنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم.درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظایر آن به پیش می‌رود و به پیروزی خواهد رسید؛ به‌اذن‌ا... .
توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید.

بازتاب‌های گسترده بین‌المللی نامه رهبر انقلاب 

نامه رهبر معظم وحکیم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آگاه آمریکایی که درصحنه حمایت از فلسطین و مردم غزه به‌پا خاسته‌اند، بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان داشته و از آن به‌عنوان یک سند خاص و تاریخی یاد شده است. حتی رسانه‌های دشمن نیز نتوانسته‌اند اهمیت این نامه و نگارش آن در برهه زمانی حساس و سرنوشت‌ساز کنونی را  کتمان کنند.

شکست غرب در مهندسی پندارها

واقعیت امر این است که غرب در جریان جنگ غزه، در مهندسی پندارها و باورهای عمیق جوانان غربی شکست‌خورده و اکنون، شاهد آگاهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی نسبت به ماهیت و ذات بحران‌ساز و منفور نظام لیبرال دموکراسی است.پس از مهندسی پندارهای جوانان غربی توسط صاحبان قدرت و عاملان تزویر در غرب، نهادهای دولتی و امنیتی در آمریکا و اروپا، وارد پروسه حفاظت از پندارها و کنترل رفتارها می‌شوند.

در این پروسه، لازم است پنداری که در ذهن جوانان غربی بر علیه اسلام شکل گرفته، ثابت باقی مانده و حتی تقویت شود.کنترل رفتارهای ناشی از پندار تثبیت شده در ذهن جوان غربی نیز مسئولیتی است که نهادهای ظاهرا دموکراتیک غرب آن را بر عهده دارند.درچنین شرایطی،رهبر معظم انقلاب ضمن نگارش نامه‌ای مستقیم خطاب به دانشجویان آمریکایی، در‌صدد در هم شکستن حصارهای نامرئی ایجاد شده حول پندارهای القاشده در ذهن جوانان، به‌عنوان دارندگان افکاری پویا و باطنی حقیقت‌طلب، بر‌آمده‌اند.

این ارتباط مستقیم، ضمن آن‌که موانع انتقال پیام رهبری به جوانان (همان حصارهای امنیتی ــ سیاسی ــ فکری نامرئی ولی تعریف شده از سوی غرب) را از بین می‌برد، بلکه منجر به در هم شکستن پروسه مهندسی پندارهای کاذب در ذهن جوانان غربی می‌شود. بیداری جهانی شکل گرفته پس از وقوع جنگ غزه، سبب شده است تا جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیش از پیش نسبت به ماهیت و عملکرد رژیم صهیونیستی آگاه شوند و اکنون به‌عنوان جزئی از جبهه مقاومت مورد شناسایی قرار گیرند. این نشان‌دهنده بسط و عمق جبهه مقاومت است. 
 
خط قرمز جریان‌های قدرت در غرب 

آگاهی و پرسشگری جوانان، دو خط قرمز نانوشته مقامات سیاسی و امنیتی غرب محسوب می‌شود.به عبارت بهتر، جوان پرسشگر و آگاهی که به‌دنبال رصد هوشمندانه وقایع پیرامونی خود باشد از دید اکثر سیاستمداران غربی، جوانی ایده‌آل محسوب نمی‌شود؛ از دید سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، جوان مطلوب غربی، فردی درونگرای محض یا برونگرا با رویکردی اجتماعی است که دغدغه‌های مادی وغریزی وی بردیگرابعادزندگی تسلطی ملموس دارد.

ازدید سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، حلقه اتصال عناصر مختلف سبک زندگی جوان غربی راسرگرمی تشکیل می‌دهد اما وقایع جنگ غزه و مشاهده واقعیات توسط جوانان آمریکایی آنها را بیدار ساخته و جایی برای تنفس مسموم جریانات فریبکار و سلطه‌گر در تقابل با این ذهن پویا و آگاه‌شان باقی نگذاشته است.

گذار به دوران جدید درنوعی تقسیم کار وقرارداداجتماعی نانوشته،مسئولیت تنظیم ضرباهنگ روزمرگی و سرگرمی جوان غربی به خود او و مسئولیت تزریق  اطلاعات و آگاهی‌های تعریف‌شده به ذهن او بر عهده نهادهای مسئول در غرب است اما زمانی که آگاهی و پرسشگری در خمیر‌مایه زندگی اجتماعی و فردی جوان غربی وارد شود، چرخه تعریف‌شده از هم فرو می‌پاشد. پرسشگری و اعتراض طی سال‌های اخیر ظهور و بروز ویژه‌ای در جوامع غربی داشته است.

با این حال این پرسشگری بیشتر از سوی روزنامه‌نگاران، جامعه‌شناسان و در مواردی بسیار اندک از سوی سیاستمداران مستقل صورت می‌گیرد. گرچه هنوز جای جوانان پرسشگر غربی دربسیاری ازآوردگاه‌های اجتماعی و سیاسی خالی‌ است اما طی سال‌های اخیر و افزایش تمایل ملت‌های غربی نسبت به درهم شکستن ساختارهای سنتی اروپا و نوعی ورود به دوران پروتستانتیسم اجتماعی نوین در مقابل سلطنت نهادهای رسمی در غرب، جوان غربی بیش از هر دوران دیگری نیاز به تغییر را حس می‌کند. آگاهی و پرسشگری دو مولفه‌ای هستند که این احساس نیاز را از درون فضای بسته ذهن خارج کرده و وارد عرصه زندگی اجتماعی جوان غربی است.
   
سرنوشت محتوم گفتمان سازش

درچنین شرایطی سرنوشت گفتمان سازش و متعلقات آن کاملا مشخص است. از زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها، شاهد انعقاد پیمان‌های متعددی با عنوان صلح از سوی اشغالگرا‌ن صهیونیست، جنگ‌طلبان آمریکایی و سازشکاران جهان عرب بوده‌ایم. وجه مشترک همه این پیمان‌ها، نادیده انگاشتن نقش و جایگاه ملت فلسطین و حقوق مسلم آنها از‌جمله حق بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خود بوده است.

مروری بر این پیمان‌ها و سرنوشت آنها به وضوح مشخص خواهد کرد سرنوشت گفتمان سازش در آینده‌ای نزدیک چه خواهد بود.معامله قرن و عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم‌صهیونیستی ازجمله کلیدواژه‌ها و نمادهای شکست گفتمان سازش در برابر دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود. فراموش نکنیم دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و بازیگران عربی و اروپایی بارها اقداماتی را در راستای محدود‌سازی گفتمان مقاومت صورت داده‌اند اما نتیجه‌ای جز شکست و تباهی نصیب آنها نشده است. در یکی از این موارد، کنفرانس آناپولیس در۲۷نوامبر۲۰۰۷در آکادمی نیروی دریایی آمریکا، ایالت مریلند آمریکا و با حضوررهبران مناطق خودگران فلسطینی،رژیم صهیونیستی و نمایندگان کشورهای عربی برگزار شد.

تحلیلگران آمریکایی و اروپایی تاکید داشتند کنفرانس آناپولیس، نخستین مذاکرات همه‌جانبه و جدی درزمینه دست یافتن به صلحی جامع درمنطقه غرب آسیا بود که از سال ۲۰۰۰تا آن زمان برگزار می‌شد.با این حال‌ تلاش آمریکا،صهیونیست‌ها ومتحدان عربی آنها در مواجهه با جریان مقاومت که به صورت تمام‌قد در برابر برگزاری این نشست ایستاد، باناکامی وشکست مواجه شد. برگزاری کنفرانس آناپولیس نه‌فقط به تضعیف گروه‌های مقاومت در فلسطین و منطقه منجر نشد، بلکه سبب هم‌افزایی مؤثرتر و گسترده‌تر این گروه‌ها با یکدیگر شد.

مقاومت در مقیاس جهانی 

معادله قدرت درمنطقه جهان کاملا شفاف است. دریک سوی این معادله، جبهه‌ای قراردارد که برای جلوگیری از اضمحلال رژیم صهیونیستی به آب‌و‌آتش می‌زند اما در مقابل، گفتمان مقاومت در منطقه کمترین سنخیتی با سکون و تسلیم در برابر دشمنان ندارد.

در جریان جنگ غزه، میان این دو گفتمان مرز پررنگی ایجاد شده است. دشمنانی که مطابق محاسبات دقیق اتاق‌های فکر و فرماندهان ارشد و کارکشته نظامی خود، درصدد شکست گفتمان مقاومت و تقویت گفتمان سازش بوده و حتی برای دوران سلطه جدید در منطقه برنامه‌ریزی کرده بودند، با قدرت محاسبه‌ناپذیر جبهه مقاومت مواجه شدند؛ قدرتی که آنها را مغلوب و صهیونیست‌ها را در میدان نبرد گفتمانی و نظامی زمینگیر کرد. این دستاورد تاریخی و مهم، مرهون ایمان، مدیریت صحنه نبرد و ابتکار و سرعت عمل در جنگ با رقیب بوده‌ است.

گفتمان مقاومت حتی با شهادت رزمندگان مقاومت روز به روز، وزین‌تر و استوارتر شده است. مقاومت همه‌جانبه حماس، جهاد اسلامی و رزمندگان فلسطینی در میدان نبرد، پیوستی فرهنگی و گفتمانی دارد. هم‌اکنون به برکت خون پاک شهدای مقاومت، این جبهه با تمام توان و قدرت خود هم در میدان نبرد نظامی با دشمنان ملت‌های مسلمان منطقه و هم در میدان نبرد گفتمانی با طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی عرض‌اندام کرده است.

درحالی‌که علقه، پیوند و مودت میان طرفداران مقاومت روزبه‌روز در منطقه بیشتر می‌شود، شاهد ایجاد گسست و شکاف میان طرفداران گفتمان سازش و سرسپردگی به دشمنان هستیم. این گفتمان اکنون جهانی شده و به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نیز کشیده شده است. این نقطه آشکار‌ساز یک بیداری مقدس در دنیای امروز است؛ روندی که با قدرت و شتابی مثال‌زدنی ادامه خواهد داشت.‌

واکنش رسانه‌های عربی به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا 

رسانه‌های عربی  ضمن بازتاب گسترده نامه رهبر انقلاب به دانشجویان‌ آمریکا، اعلام همبستگی ایشان با این دانشجویان و قدردانی از موضع شرافتمندانه آنها را بازتاب دادند. 

شبکه المیادین سرتیتر مقاله خود را به این نامه اختصاص داد. 

وب سایت النشره لبنان نیز متن کامل نامه مقام معظم رهبری برای دانشجویان آمریکا را منتشر کرد. 

شبکه المنار هم اعلام کرد امام خامنه‌ای نامه خود برای دانشجویان آمریکا را پیام همدلی توصیف کرد.  

وب سایت عراقی شفق نیوز هم با انتشار متن نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران جوانان و دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین را بخشی از جبهه مقاومت دانست.

وب سایت العهد لبنان هم در همین زمینه آن بخش از نامه مقام معظم رهبری که مربوط به همدردی و همبستگی با دانشجویان آمریکا و قدردانی از موضع شرافتمندانه آنها در حمایت از مردم فلسطین بود را برجسته کرد. 

 بازتاب نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا در شبکه «تی‌آرتی» ترکیه

وب‌سایت شبکه «تی‌آرتی» ترکیه با بازتاب پیام مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت که «(آیت‌الله) علی خامنه‌ای، رهبر ایران اقدامات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین را تحسین کرد.»

تی‌آرتی این بخش از نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی را برجسته کرد که «شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است ایستاده‌اید…و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

به نوشته تی‌آرتی «(آیت‌الله) خامنه‌ای با اشاره به اینکه فلسطین یک سرزمین مستقل و ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی است تأکید کرد که آمریکا از اسرائیل حمایت سیاسی، اقتصادی و تسلیحاتی می‌کند و راه را برای هسته‌ای‌شدن (این رژیم) باز کرد.»

خشم نماینده آمریکا از نامه رهبر انقلاب به دانشجویان این کشور

«برایان ماست» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با بازنشر پیام رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، دانشجویان آمریکایی را سرزنش کرد و خطاب به آنها نوشت: «اگر آیت‌الله شما را تحسین می‌کند، قطعا در سمت اشتباه تاریخ هستید!»



جروزالم‌پست: رهبر ایران از دانشجویان آمریکا خواست تا به مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک صهیونیستی ادامه دهند

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا پرداخت و نوشت که «خامنه‌ای از دانشجویان آمریکایی خواست به مبارزه با سیاست‌های «نسل‌کشی» اسرائیل ادامه دهند.»

در گزارش جروزالم‌پست آمده است که: نامه رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای خطاب به دانشجویان آمریکایی که در آن «دفاع از مردم فلسطین» را تمجید کردند، «ظلم نکنید و مظلوم واقع نشوید» بود. این نامه که روز پنجشنبه منتشر شد، در میان موجی از اردوگاه‌های طرفدار فلسطین در سراسر دانشگاه‌های امریکا منتشر شد که منجر به تشدید تنش‌ها و نگرانی‌های امنیتی برای دانشجویان یهودی شد.

به نوشته این روزنامه «در نامه رهبر ایران با تأکید بر اینکه صفحه تاریخ ورق می‌خورد، شما در سمت راست آن ایستاده‌اید، حمایت دولت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرده و اقدامات دانشجویان را بخشی از جبهه مقاومت گسترده‌تر علیه ظلم صهیونیست‌ها معرفی کرده‌اند»

در ادامه گزارش جزوزالم‌پست آمده است که «رهبر ایران رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینیان را ادامه دهه‌ها نسل کشی و آپارتاید دانست و تصریح کرد نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی امروز ادامه رفتارهای ظالمانه شدیدی است که دهه هاست ادامه دارد. رهبر ایران در ادامه این نامه دانشجویان آمریکایی را به ادامه مبارزه شرافتمندانه علیه رژیم سفاک صهیونیستی فراخوانده و تأکید کرده است که جبهه مقاومت قوی‌تر شده و به همین منوال ادامه خواهد داد. وی با استناد به قرآن بر اهمیت قیام عدالت تاکید کرد: «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ».

فاکس‌نیوز: رهبر ایران از دانشجویان آمریکا قدردانی کرد / «شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید»

وب‌سایت شبکه «فاکس‌نیوز» متن کامل نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا را با تیتر «رهبر ایران از دانشجویان آمریکا به علت ایستادن در سمت درست تاریخ قدردانی کرد» منتشر کرد.

فاکس‌نیوز: رهبر ایران از دانشجویان آمریکا قدردانی کرد

مایک جانسون: اگر آیت‌الله (خامنه‌ای) را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز با بازنشر متن نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اگر آیت الله را راضی کرده‌اید، آمریکا را از دست داده‌اید»

بازتاب نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا در فضای بین‌المللی

بازتاب نامه مهم رهبری به دانشجویان آمریکا در «تایمزِ اسرائیل» و «نیویورک پُست»

وب‌سایت صهیونیستی «تایمز اسرائیل» و روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پُست» هم به نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا پرداختند.

نیویورک‌پُست این بخش از نامه رهبری خطاب به دانشجویان آمریکایی که «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید…و شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید» و تایمزِ اسرائیل نیز علاوه بر این بخش‌ها، این قسمت که «سردمداران صهیونیسم بین‌المللی… این مقاومت انسانی و شجاعانه (محور مقاومت) را تروریسم معرفی کردند..» را برجسته کردند.

واکنش کاربران انگلیسی‌زبان «ایکس» به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا

کاربران انگلیسی‌زبان شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نیز با انتشار بخش‌هایی از نامه مهم رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا یا بیان نظرات خود از این نامه استقبال کردند.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top